Friday, May 15, 2009

Catfight, bokstavligt talat

Nu när jag skulle sätta mej här såg jag att den där katten som springer omkring här i kvarteret smög lite på min uteplats och verkade väldgt intresserad av något en bit bort, blicken var nämligen fast fixerad mot en buske. När jag titatde lite mer noggrant såg jag att det satt en annan katt där i busken och stirrade tillbaka på den första katten.
Dom satt där och stirrade på varnadra en rätt bra stund, ungefär som när två boxare försöker stirra ner varandra under invägningen. Men så, helt utan förvarning, sa det bara svisch och så började den första katten tokjaga katten som hade suttit i busken (som av naturliga skäl fick en jävulsk fart). Jag vet inte vad som hände sen för do mförsvann ut ur mitt synfält men hade katten i busken reagerat bara lite långsammare hade jag nog fått ett präktigt kattslagsmål på uteplatsen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home