Tuesday, May 12, 2009

En serie jag i stort sett glömt

Tack vare en bild som någon länkade till på ett forum mindes jag plötsligt den gamla tv-serien Dinosaurs (Dinosaurier tror jag den hette på svenska) som sändes i början av 90-talet. Eller mindes är nog att ta i med tanke på att jag egentligen inte kom ihåg någonting alls av serien och i princip hade glömt att den överhuvudtaget fanns (och att jag sett den) innan jag fick se bilden nu ikväll. Nu när jag blivit påmind om den minns jag dock en grej, och det var att mormorn i serien typ dog eller höll på att dö i något avsnitt och klichémässigt åkte i en lång ljus gång. Det var nog faktiskt första gången jag överhuvudtaget såg en sådan scen i något sammanhamg (om jag förstod innebörden av varför hon färdades i den där gången är dock högst tveksamt, jag kan ju inte ha varit mer än 7-8 år på sin höjd).
Här är hur som hels tvinjetten, nu när jag ser den så minns jag faktiskt den också så det är rätt fet nostalgi att se den igen:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home