Sunday, May 10, 2009

Måste fundera

Med tanke på att det inte gick riktigt som man hade önskat publikmässigt igår (och inte gjort det under hela våren) måste jag sätta mej ner och verkligen fundera över framtiden för Klubb Perfektion. Utvärdera varför det gått sämre än väntat och efter det fundera över vad som ska hända med klubben. Tidigare har jag ju sagt att om våren inte skulle gå ihop sej skulle det bli slutet för Klubb Perfektion men jag är inte så säker på det längre, för även om det gått sämre än jag väntat mej känner jag ändå ett visst sug efter att fortsätta. Dels för att det trots allt fortfarande är jäkligt kul att se människor uppskatta något man ansvarar för och dels av någon sorts känsla av att om man ska lägga ner vill man lägga ner på sina egna villkor, inte för att man "måste". Lite som idrottare som vill avsluta sina karriärer själva innan dom åker på någon skada som tvingar dom att sluta. Sen finns det naturligtvis även ett mått av revanschlust i det hela, man vill liksom visa att det man gör är jävligt bra och att en motgång inte kan knäcka oss.
Dessutom tror jag även att vi har en funktion att fylla. Det vi gör finns liksom ingen annanstans i Karlskoga och jag vill tro att Klubb Perfektion därför är viktigt för utbudet (och i förlängningen musiklivet) i Karlskoga. Jag vågar påstå att det bara är vi som drivs av en djup kärlek till musiken och en vilja att göra något för dom som, liksom oss, älskar bra popmusik, bara vi som driver en konsekvent kvalitetslinje vad vi gör, både gällande bokningar och vad som hrös från DJ-båset. Kvalitet och hjärta är våra ledord (och, slog det mej nu, en sjukt bra slogan, måste användas om klubben fortsätter i höst) och jag tror att både kvalitet och hjärta behövs i Karlskoga, att vi därför har en funktion att fylla.
Så jag måste som sagt sätta mej ner och fundera över framtiden. Vad jag kommer fram till återstår att se.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home