Sunday, May 31, 2009

Ryckande ögonbryn

Det onda i sidan har gått över. Nu har jag dock drabbats av ryckningar i ena ögonbrynet istället. Lite då och då under dagen har höger ögonbryn börjat ja rycka het enkelt.
Hypokondrikern i mej skriker så klart "Parkinson! Parkinson!" medan mitt vanliga rationella jag naturligtvis är övertygad om att det bara är helt vanliga muskelryckningar. Antar att mitt rationella jag har rätt, det brukar ju vara så. Och så har ju hypokondrikern har ju en förmåga att överdriva och vara ganska överdramatisk. Jag menar det räcker med att jag får lite hungermagont så börjar hypokondrikern i mej vråla om magsår eller blindtarmsinflamation. Och hittills har jag aldrig haft varken magsår eller blindtarmsinflamatin (vad jag vet om åtminstone och det känns ju som man skulle märka om man skulle få något av det) så jag fortsätter att lita på den förnuftiga och rationella delen av hjärnan i sånna här frågor.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home