Friday, September 11, 2009

Funderingar förr och nu

Ibland när jag tittar ut genom fönstret och ser lyktstolpen här utanför tänker jag "tänk om den där helt plötsligt skulle skjutas iväg, som en rymdraket" och så tänker jag hur det skulle se ut och ifall den skulle börja glöda av luftmotståndet eller inte och vad konstigt det skulle vara om det flöt runt en lyktstolpe ute i rymden.
Sånna funderingar kan jag få ibland när jag inte har något att göra. Inte alls lika ofta nu som när jag var yngre, då kom jag på många intressanta funderingar, men ibland. En sån fundering jag fick när jag var yngre var om det skulle vara möjligt att utrusta cyklar med katapultsadlar, ni vet typ som katapultstolarna i stridsflygplan fast en cykelsadel. Övergav dock den idén när jag kom på att det nog vore jobbigt att dra på en fallskärm så fort man skulle ut och cykla.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home