Tuesday, September 08, 2009

Jag har blivit lat

När jag udner kvällen satt framför tv:n och funderande på livet så där som man brukar göra slog mej tanken att under det senaste året har jag blivit jäkligt lat när det kommer till att hitta ny musik. Av någon anledning kommer jag mej liksom inte längre för att aktivt leta upp band det tipsas om som verkar intressanta eller för den delen sitta och klicka runt på exempelvis myspace i jakt på något spännande. När jag får ett tips någonstans ifrån är det som att jag undermedvetet tänker att "fan det där verkar spännande men är det nåt att ha kommer jag säkert höra det i något sammanhang". Jag har blivit lat helt enkelt. Eller passiv kanske är ett bättre ord.
Framförallt gäller det här sådant det tipsas om i media, får jag tips av vänner tar jag mej fortafrande tid att kolla upp banden det tipsas om. Visst kollar jag upp en del det tipsas om i olika media också (framförallt om det är något jag fastnar för på exempelvis sonic-skivorna eller PSL) men trenden är att jag generellt sett blivit en aning lat, trots att jag i grunden tycker känslan av att upptäcka något nytt bra är fantastisk.
Jag vet inte vad den här latheten eller passiviteten beror på, men kanske är det att jag haft så mycket att göra att jag inte riktigt hunnit eller orkat kolla upp allt jag borde kolla upp, att energin liksom inte riktigt funnits där. Jag vet inte, men det känns som en rätt sannolik orsak.

Men bara för det ska jag gå in på myspace nu och klicka mej fram till något jag inte hört förut och försöka hitta något jag gillar.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home