Wednesday, December 30, 2009

Remmens Nyårsskiva 2009 - Låtarna

Det är väl lika bra vi tar låtlistan till nyårsskivan när vi ändå håller på, så här är alltså låtlistan till Remmens Nyårsskiva 2009:

1. Säkert! – Min Hemstad
2. [ingenting] – Halleluja!
3. Hästpojken – Medan Vi Faller
4. bob hund – Nu Är Det Vär Revolution På Gång?
5. Mixtapes & Cellmates – Never
6. Passion Pit – Sleepyhead
7. Elenette – Jag Hatar Män
8. Julian Casblancas – 11th Dimension
9. Phoenix – 1901
10. Markus Krunegård – Dålig På Vardag
11. Lenka – Trouble Is A Friend
12. Empire of the sun – We Are The People
13. Skansros – Din Alltid Alltid
14. Girls – Lust For Life
15. Deportees – Will You Talk (If I Listen)
16. Ironville – Roses
17. Theodor Jensen – Songbird
18. Monty – Orden
19. Marit Bergman – Halo
BONUS TRACK:
20. Perssons Pack & Annika Norlin – Stenad I Stockholm

Så vad tycks? Själv är jag ganska nöjd faktiskt, tycker den känns rätt grym (rent psontant just nu skulle jag nog vilja påstå att det är den bästa nyårsskivan hittills, även om alla varit grymma känns den här lite mer genomtänkt på något sätt).
Låtvalet tänker jag inte säga något om utan undrar ni över något där får ni fråga. Det som kan nämnas är väl slutet, där kändes Marit-låten som en rätt klockren sistalåt (har ju alltid en lugn, gärna väldigt fin, låt på slutet) men efterosm vi kört Stenad I Stockholm som sista låt varje gång vi kört klubben under året kändes det ändå lite som att man ville ha den på slutet. Så efter mycket funderande kom jag fram till den här lösningen, Marit är rent formellt sista låten men så ligger Perssons Pack och Annika med som avslutande bonuslåt. Det känns som en rätt bra lösning va?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home