Thursday, January 28, 2010

Luktande tandborste

Kursen jag läser just nu heter sinnesmarknadsföring. Sinnesmarknadsföring handlar enkelt uttryckt om hur man kan använda sinnesupplevelser som en del av marknadsföringen. Och idag när jag var inne på affären stötte jag på ett utmärkt exempel på sinnesmarkandsföring. En doftsatt tandborste. Alltså en tandborste där skaftet doftar mint.
Jag blev naturligtvis tvungen att köpa tandborsten (jag skulle ha en ny tandborste, det var därför jag befann mej vid tandborsthyllan till att börja med, och ska jag vara helt ärlig upptäckte jag inte att den var doftsatt förrän efter jag köpt den, fast det låter ju lite mindre spännande) och ja, den har en svag mintdoft, eller den luktar rättare sagt tandkräm. Ska bli spännande att se hur min tandborstning påverkas av att tandborsten doftar. Om inte annat är det ett intressant exempel på hur man arbetar och kan arbeta med sinnesmarknadsföring.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home