Thursday, January 28, 2010

Ursut

Jag vet inte hur friskt det är men jag blir fan nostalgisk när det står om Ursut i Aftonbladet. Jag gick på dagis när han rymde från Kumla och jag minns vilket himla tjat det blev om den där Ursut, inte minst bland oss dagisbarn som inte riktigt hade koll men visste att han var någon sorts tjuv som hade rymt från fängelset. Det var väldigt spännande det där med Ursut vill jag minnas, han blev lite av en legend där på dagiset. Och när vi gjorde ett studiebesök på polisstationen var vi naturligtvis allra mest intresserade av om poliserna hade varit med och jagat Ursut (vilket jag tror att dom hade, var rätt stort pådrag efter Ursut i dom där trakterna).
Så det känns lite härligt att läsa om Ursut igen, det är många barndomminnen som sköljer över en. Och jo, mina första reaktion när jag såg Ursuts namn i rubriken var att jag tänkte typ "ååh, Ursut, vad härligt", jag vet inte riktigt vad det säger om min barndom att jag reagerar så när jag läser om en förhärdad brottsling.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home