Tuesday, February 16, 2010

Lite shopping

När jag satt på föreläsningen i förmiddags fick jag ett sms om att grupparbetesarbetet skjuts upp till imorgon. Så då blev det lite kostymshopping efter skolan. På ett ställe jag var inne på men som jag itne var inne på sista jag kollade på kostymer hittade jag en kanonsnygg Hugo Boss-kostym, men den fanns inte i min storlek (nackdelen med att vara så smal som jag är, det är svårt att hitta tillräckligt små kavajer). Så då bestämde jag mej för att handla i den fantastiska herrekiperingen jag besökte förra veckan, man vill liksom handla där bara för att butiken känns så charmig och genuin. Hittade så gott som genast genast en väldans snygg kostym som satt perfekt så den slog jag till på. Och när jag ändå var där passade jag på att slå till på skjorta (eller well, två skjortor eftersom jag fick ett riktigt bra pris på den ena och inte kunde bestämma mej för vilken som var bäst), bälte och en slips med matchande näsduk för bröstfickan (näsduken bjussade gubben i affären på, annars hade det nog inte blivit att jag hade köpt en sån). Så jag gick därifrån med en välfylld påse. Man skulle kunna tro att jag blev halvt ruinerad när jag handlade så mycket men det blev faktiskt förvånansvärt billigt, knappt 3500 gick hela kalaset på, så då blev det rättt mycket kvar av burkpengarna (drygt 5500 innehöll burken).

Sen tog jag bussen hem. Hade bussen kommit en enda minut tidigare än dne gjorde hade jag kunnat åka på samma biljett som jag åkte från skolan ner till stan på men ni gick bytestiden ut med en minut. Bittert.
När jag kom hem var planen att jag skulle göra lite skoljobb men jag fick i ärlighetens namn inte särskilt mycket gjort. Tyvärr får man väl säga. Vet fan inte vart min disciplin och produktivitet tagit vägen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home