Wednesday, February 10, 2010

Nu blir det något grymt nästa gång va?

Så Putte släppte alltså nerd idag. Inget jag själv blir särskilt lycklig över men det kommer säkert sälja några biljetter och ge festivalen lite uppmärksamhet och det är väl bra. Sannolikt inget jag kommer se dock, det är liksom ingen musik som intresserar mej helt enkelt.
Men jag tycker nog faktiskt det börjar bli dags att fixa något riktigt grymt nu, för hårdrockarna har fått sitt (D-A-D), svennebananerna har fått sitt (takida) och hiphoparna har fått sitt (nerd), men när kommer det något riktigt göttigt för oss som gillar bra musik? Visst finns det en del grymma band bland dom som är klara men dom flesta av dom är ju såna som man antagligen kommer kunna se på dom flesta festivaler, och liksom inget som gör att man känner att man måste åka till just Putte för att se dom (nu kommer ju jag med stor sannolikhet åka till Putte ändå men jag pratar rent generellt nu).
Men jag gör som vanligt och tjatar lite om Jarvis. Och Annika naturligtvis.
Och fan vad gnällig jag låter hela tiden när jag skriver om Puttebokningarna.

Så släppte Hultsfred band häromdan också. Dom mindre akterna där har jag inte riktigt hunnit kolla upp men det var någon där som verkade rätt intressant. Wolfmother gör vi dock tummen ner för. Inte alls ett band jag uppskattar.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home