Wednesday, February 17, 2010

Recension

Nu när jag ätit två semlor under dagen tycker jag det är på sin plats att lämna ett litet omdöme.
Rent generellt tycker jag det var helt okej semlor. Inte toppenkvalité men helt okej som sagt. Det som går att anmärka på är att grädden kändes aningen lös, som att den borde vispats några sekunder till, vidare kändes hålet för mandelmassan för dåligt urgröpt vilket gjorde att man skymtade mandelmassa längs med kanten mellan bröd och grädde, på en riktigt bra semla skall all mandelmassa i min mening vara dold i en urgröpning under grädden. Mängden mandelmassa kändes också lite snålt tilltagen, hade gärna fått vara mer.
Men dom smakade bra och helhetsintrycket är som jag nämnt två gånger tidigare att det var en helt okej semla. Jag ger en trea i betyg.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home