Tuesday, March 02, 2010

Användbar burk

När jag lagade mat i helgen gjorde jag slut på den bostingurka jag hade stående i kylen. Det var faktiskt rätt lagomt att den tog slut nu. Lagomt för att senare i år (eller om det är vid nyår kanske, har inte det exakta datumet i huvudet, men det är mindre viktigt) kommer ju femtioöringen försvinna. Därför vill jag inte riktigt lägga femtioöringar ihop med alla andra mynt i dne stora burken, det skulle ju liksom bara bli jobbigt att sätta sej och sortera ut alla femtioöringar, och då kommer bostongurksburken väl till pass. Så numera har jag alltså två burkar, en stor för enkronor, femmr och tior och så en liten för femtioöringar. Känns som ett bra system. Än så länge är dock den lilla burken rätt tom, för tillfället innehåller den två (2) femtioöringar, men jag räknar med att det kommer bli några till innan femtioöringarna måste växlas in.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home