Monday, March 08, 2010

Grupparbetet är färdigt

Precis som jag misstänkte gick det relativt fort att färdigställa grupparbetet förut. Tror vi var klar kring klockan ett ungefär. Det känns väldigt skönt att det är klart. Egentligen borde man kanske fira på något sätt att arbetet är klart, exempelvis genom att äta godis, men eftersom vi har en hemtenta i slutet av veckan (får ut dne onsdag eftermiddag, ska lämnas in fredag eftermiddag) tror jag att jag väntar med firandet tills den är avklarad. Desutom vet vi inte än om vi kommer bli tvungna att göra en presentation för arbetet eller inte och innan man vet det känns det lite vanskligt att helt lägga arbetet bakom sej. Först imorrn kväll får vi reda på vilka grupper som ska redovisa så risken finns fortfarande (sen är redovisningen på onsdag redan så det blir kort varsel om det skulle bli så). Inte för att jag egentligen har något emot redovisningar och sånt men det vore skönt att slippa lägga energi och tid på det i och med att vi har den där hemtentan.

Resten av dagen har jag mestadels ägnat åt att läsa. En skolbok naturligtvis. Men för en gångs skull en skolbok som faktiskt är ganska trevlig att läsa. Why we buy heter den. Den kan jag rekomendera faktiskt, även för er som inte studerar ekonomi (jag läser den svenska upplagan men den finns på engelska också om man skulle föredra det). Handlar lite om shoppingbeteende och liknande. Intressant faktiskt.
Och så har jag naturligtvis sysselsatt mej med allt det där vanliga som att äta och läsa tidningen och så också.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home