Thursday, May 27, 2010

Festivaldirektsändningar och gamla minnen

Tittade på PSL:s direktsändning från siesta förut. Trots en del tekniska problem, tror inte jag varit med om så mycket avbrott och störnignar i ett och samma program någon gång typ (åtminstone inte sett till programlängd), var det en trevlig liten sändning. Påminde nästan lite om ZTV:s gamla Hutlsfredssändningar så då måste man ju tycka om det. Det var härliga sändnignar ZTV gjorde på den tiden, direktsändning hela dagarna och kvällarna under festivalen där studiosnack varvades med konserter och prat med människor på området. Eftersom jag på den tiden aldrig hade varit på festivalen, jag var ju bara 15-16 nånting, var sändningarna lite extra spännande, som ett fönster in i en mytomspunnen värld ungefär. Det var på den tiden då Hultsfred fortfarande var den enda stora festivalen i Sverige (med Arvika som främsta utmanare, Peace & Love fanns nog inte ens på den tiden) så det var väldigt speciellt på något sätt om ni förstår hur jag menar, jag kommer liksom inte på något bra sätt att beskriva det. Och i och med det kändes det också helt naturligt att ZTV, som på den tiden fortfarande var en rätt cool kanal, ägnade en hel helg åt att direktsända från festivalen. Så det satt man klistrad vid en av sommarlovets första helger. Men den där bilden av Hultsfred som speciellt sitter nog fortfarande kvar faktiskt, inte riktigt på samma sätt nu när man varit på festivalen några gånger och har bott där och så men den finns där i bakhuvudet. Och i och med att man bott där och haft jäkligt kul medan man gjorde det kommer nog både festivalen och orten för alltid att ha en plats i hjärtat. Shit vad lökigt det där lät, men ni get the point.

Och fan vad mycket som hänt på knappt tio år inser jag nu. Det känns lite som att det var en helt annan tid då, vilket det väl på ett sätt var men ändå.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home