Monday, May 31, 2010

Mystiska bollar

I ett träd här utanför (mycket tjat om träd utanför fönstret idag känner jag) hänger det som någon sorts konstiga bollar från grenarna. Det är inget som dykt upp nu utan det har sett ut så så länge som jag kan komma ihåg typ. Först trodde jag att det var någon sorts små talgbollar men det verkade konstigt att man skulle hönga så många i samma träd och att ingen blåste bort eller så, så jag tittade när jag passerade trädet någon gång i vintras och noterade att bollarna så att säga hörde till trädet. Dom sitter alltså fast ungefär som löv och verkar vara något växt ut från trädet. Jag har aldrig sett något sådant förut, det ser ut ungefär som att det skulle hänga massa väldigt fula julgranskulor i trädet. Ja ni kan ju se själva på bilden här nedanför (även om det inte syns riktigt lika tydligt som det gjorde innan det började växa ut löv på trädet). Är det någon som vet vad det är för mystiska bollar?

Träd med mystiska bollar

0 Comments:

Post a Comment

<< Home