Wednesday, May 19, 2010

Se det som en rekomendation eller nåt

I den första kursen man läser på det program jag går, Music & Event Management, ingår en bok, om jag inte minns fel är det en av dom allra första man läser, som heter Kulturanalyser. Det är nog den mest användbara, och kanske till och med bästa, bok jag haft under min studietid. Den har kommit till användning i så gott som varenda en av alla dom kurser jag läst, det är bara i en eller två kurser som jag inte använt den. Det syns på den att den är välanvänd, den är sliten, sidorna har fläckar efter där man hållit i boken när man läst den, en del av färgen på omslaget är på många ställen bortnött. Det i kombination med att den är ganska tunn, omkring 170 sidor, gör att dne ser ganska oansenlig ut. Men skenet bedrar, det är den kurslitteratur jag haft allra mest nytta av och som sannolikt också påverkat mej mest. Det är en sån där bok som trots att den varit en kär följeslagare dom senaste åren och jag läst den en antal gånger hittar jag ändå alltid något nytt eller slås av någon ny insikt när jag bläddrar i den.
Läs den vetja.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home