Friday, June 04, 2010

Gårdagen var en trevlig dag som följdes av en trevlig kväll och natt

Så hur var då gårdagen? Jo det var trevligt. Ceremonin var fin och lagomt formell och så där. Men jäklar vad varmt det blev när vi stod i trapphallen och väntade på att få tåga in. Riktigt tokvarmt var vad det blev. Men sen tågade vi in, programvis och i bokstavsordning, och satte oss på våra platser. Vi från Music & Event Management gick först och satt således även längst fram (det visar väl lite vilket program som är viktigast). Så satt man där och lyssnade på ett par tal och lite musik och sånt innan vi fick kliva upp på scenen och ta emot våra diplom och en fin liten pin/nål/märke att sätta på kavajslaget.
Sen efter ceremonin var vi några stycken som gick hem till en kille i klassen och skålade i ett glas champagne, trevligt initiativ av honom tycker jag. Så mötte jag upp morsan och farsan inne i stan och tog ett glas vin på en uteservering (där det för övrigt var en fågeljävel som bajsade mej på axeln, som tur var gick dock att torka bort utan att det blev någon direkt märkbar fläck kvar) innan vi gick och åt middag på en restaurang i stan. Sen hände inte så mycket på en stund utan jag lånade deras hotellrum lite och la mej och vilade en stund (var rätt trött) innan jag begav mej ut för kvällens bravader. Först samlades vi några stycken i stadsparken där vi hängde en liten stund och sen drog vi vidare hem till någon där det blev mer fest. Det var väldigt trevligt, stämningen hade faktiskt lite drag av dom gamla klassiska festerna i Hultsfred, det enda som saknades var common people, hade tänkt se till att spela den men hann inte innan vi skulle vidare. För vidare skulle vi. Ner till ett ställe i centrum. Där var det också trevligt. Och, slog det mej, en av ytterst få gånger jag burit kostym på den så kallade krogen. Senaste gången var på studenten tror jag så det var nog dags ett tag igen. Nåväl, vi var kvar där till strax innan dom stängde, tog sen en korv på torget och efter att ha hängt där ett tag påbörjade jag den långa promenaden hem (sista bussen hade gått sedan länge). Gick väl helt okej att gå även om det, som jag skrev igår, blev aningens drygt efter ett tag. En grej som är positivt med den där promenaden är ju dock att i kombination med att jag inte drack särskilt mycket på krogen (men desto mer på förfesten, dock på en rätt lagomt skön nivå hela tiden) så resulterade det i att jag var tillräckligt ofull (det känns fel att använda ordet nykter här) för att dels kunna sova riktigt gott och dels inte alls är bakfull idag. Att slippa bakfylla trots att man festade ordentligt är ju rätt underbart.
Ungefär så var väl gårdagen i någon sorts sammanfattning. En trevlig dag, även om det stundtals blev sjukt varmt och svettigt när solen låg på och man gick runt i kostym, åtminstone när man befann sej på platser där det inte blåse, när vinden svalkade var det rätt okej.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home