Wednesday, June 02, 2010

Uteplats och föräldrar

Molnen försvann och jag satte mej på uteplatsen. Med ett glas vin naturligtvis. Sen dök mor och far upp. Dom hade med sej lite grejer jag haft liggande i Karlskoga sen i höstas (min fina Hello Saferide-vinyl exempelvis) och en stor kylväska med matlådor. Matlådorna ligger nu i min frys, det är bra. Lyckades dessutom övertala dom att vi skulle åla och handla så även kylskåpet och skafferiet är välfylda. Också bra. När vi sedan kom tillbaka från affären blev det att man hängde lite till på uteplatsen och vips så hade jag råkat dra i mej hela den vinflaska som imorse låg oöppnad i kylen. Dock hade jag druckit det hela under relativt lång tid så jag var förehållandevis ofull för att ha hävt i mej en hel flaska vin.
Sen på kvällen här strax före nio fick jag visa dom till busshållplatsen och så åkte dom iväg. Har lyckats övertala dom till att bo på hotell den här gången nämligen. Känns bra faktiskt för det brukar vara rätt bökigt om dom ska sova här. Nu slipper man liksom hålla på att krångla med madrasser och bli väckt av att dom vaknar tidigt och börjar väsnas och massa sånt där. Så det känns som en väldigt bra lösning att dom inte sover här.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home