Friday, June 18, 2010

Så pinsamt

När South Park var slut råkade jag av en slump se några minuter av den där hyllningskonserten till Victoria och Daniel. Alltså jag måste säga att det blev lite av ett antiklimax på slutet, i den stora finalen, där vi ska visa det finaste vi har typ, så skickar dom fram Roxette. Hur tänkte dom där? Jag menar det är ju som om Tyskland skulle plocka fram det finaste dom har och skickar fram Nena för att spela 99 Luftballons. Eller det var en elak jämförelse, 99 Luftballons är ju bra.
Visst, jag förstår att man inte kan plocka in något bra i sådana sammanhang utan det måste vara något ganska slätstruket och så vidare (även om det onekligen hade varit kul att se publikens reaktioner om typ Broder Daniel dök upp och körde igång Luke Skywalker), men Roxette? Så sjukt pinsamt. Vi får hoppas att inte massa utländska tv-bolag sände skiten.

Däremot måste jag säga att jag är grymt imponerad av dom där två kinesiska balettdansarna. Det var ju helt sinnesjukt. Liksom när hon stod på tå på ena axeln på killen och sen kliver upp och står likadant på hans huvud. Imponerande.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home