Wednesday, June 16, 2010

Vila i frid ZTV

Det här är dagens tråkigaste nyhet. ZTV var en del av mina tonår, en väldigt viktig del skulle jag säga. Började titta under andra halvan av 90-talet (1997 var det år då jag verkligen fastnade) och ägnade en hel del tid dom följande åren åt att titta på just ZTV. Det var många fina program man såg där, allt för många för att jag ska kunna nämna alla här, och mängder av musikvideor så klart. Vilka minnen. Så det är inte utan viss sorg jag läser att kanalen nu ska läggas ner. Visst är det inte samma kanal nu som det var då men ändå, det är ju ZTV liksom. Den allra viktigaste kanalen när man växte upp.
Får klä mej i svart imorgon och tända ett ljus till kanalen minne, och minnas alla fina stunder vi hade tillsammans.

Det som svider allra mest är väl dock att gamla fina ZTV ska ersättas med en jävla sportkanal. Som om det inte redan visas alldeles för mycket sport på tv. Kuk-MTG.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home