Saturday, June 19, 2010

Tv nu och tv imorrn

Ska nog lägga mej på sängen och titta lite på tv en stund nu. Sen ska jag sova.
Imorrn ska jag försöka få lite skoljobb gjort, och så ska det tittas på det stora tv-sända bröllopet naturlgitvis. Jag menar eftersom jag satt och glodde på både de norska, danska och spanska kronprinsbröllopen för några år sedan måste jag ju nästan kolla nu när det är Sveriges tur. Sen är jag ju som bekant en sucker för pamipghet och liknande och, och dessutom hoppas man ju på att få se massa snygga paraduniformer och grejer på dom kungliga bröllopsgästerna. Ska bli spännande också att se om kungen och den övriga kungafamiljen bär sina ordnar i dom stiliga kedjorna eller om dom gör som vanligt och nöjder sej med det serafmierblå bandet över bröstet. Hoppas på kedjorna, dom används på tok för sällan. Helst skulle man naturligtvis se att kungen dyker upp i hermelinmantel och hela köret men det lär nog inte hända, vi får nog vara nöjda om vi får ordenskedjorna tror jag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home