Sunday, September 19, 2010

Snart ska det röstas

Ska nog ta och hoppa in i duschen. Känns som man kan hedra valdagen med att vara ren och fin och väldoftande när man går och röstar (inte för att jag brukar vara så värst smutsig, ful och illaluktande annars men ändå). Dock kommer jag vara orakad. Bestämde mej för rätt längesen att inte raka mej förrän någon gång efter valet. Så om jag inte minns fel var senaste gången jag rakade mej när det var Putte I Parken. Då sparade jag dessutom mustaschen så den är ett par veckor längre än det övriga skägget.

Sen ska jag väl knalla iväg och rösta här om ett tag. Och eftersom vallokalen ligger åt det håll den ligger tar jag nog vägen förbi ica i berga centrum och handlar på hemvägen. Kanske skulle man ta och handla lite godis för att fira/trösta när resultatet är klart.

Hur kommer jag då rösta? Vilket block jag väljer har nog ingen missat (rödgröna) men mer specifikt så kommer jag rösta på Miljöpartiet i valen till riksdagen och kommunen och Vänsterpartiet i landstingsvalet.
Heja rödgröna!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home