Monday, January 10, 2011

En katt i trappen

När jag gick och hämtade posten förut var det en katt i trappen. Eller inte direkt i trappen utan i utrymmet som är mellan porten och dörren som går till trappen, där alla postfack finns. Fast sen följde den med när jag gick tillbaka så då var den i trappen. Den följde med så mycket så man nästan ahde kunnat tro att det var en hund, gick precis vid fötterna på mej medan jag gick mot min dörr. Fast sen fick jag lite problem att jag inte ville att den skulle följa med in till mej. Så jag gick tillbaka och öppnade dörren till entrén för att se om den skulle kila in där igen. Fast dte gjorde den inte, den bara gick vid mina fötter och strök sej lite mot benen så där som katter brukar göra ibland. Eller lite och lite, den strök sej så pass att jag fick en stöt när jag tog i dörrhandtaget. Så jag visste inte riktigt vad jag sulle göra utan jag började gå mot min dörr igen, med katten vid fötterna naturligtvis. Efter lite funderande över vad jag skulle göra tänkte jag att "äh jag chansar", så jag öppnade min dörr lite försiktigt och gick in, och lyckades ta mej in utan att katten följde med.
Man kände sej visserligen aningens hjärtlös som lämnade katten i trappen så där men rimligtvis borde den ju tillhöra någon här i huset (hur skulle den annars ha hamnat i trappuppgången till att börja med?) så den lär ju förr eller senare komma hem till sej så att säga. Men lite märkligt var det ju att den var där i trappen. Man undrar ju lite varför den var där, och hur den hade hamnat där. Blev dock förvånad över hur kärvänlig den var, katter brukar ju oftast vara relativt reserverade (åtminstone till en början) men den här sprang som sagt längs fötterna på en som den värsta knähund så fort jag kom ut i entréutrymmet.

Det förra inlägget var för övrigt inlägg nummer 8000 i bloggen. Applåder för det eller nåt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home