Saturday, January 01, 2011

Trevligt nyår

Så var det nyårsdag ett tag igen då. Gårdagskvällen var trevlig. Blev en relativt stillsam tillställning men man blev rätt jäkla full tillslut ändå, brukar ju kunna bli så när det är nyår. Spelades något sånt där sångspel, jag var som vanligt rätt dålig men precis som vanligt skyller jag det på att det bara fanns med låtar jag inte kan, jag är ju liksom inte så bra på typ westlife. Hade det varit låtar med exempelvis Annika, Håkan eller The Smiths hade jag naturligtvis ägt.
Men på tal om musik så fixade jag naturligtvis ett exemplar till av nyårsskivan och tog med, det hör ju lite till traditionen att den som har den fest jag besöker får ett ex. Den gjorde väl dock ingen större succé kan man säga. Men det hade jag inte direkt väntat mej heller, dom flesta jag känner här i stan delar ju inte riktigt min smak.
Sen på natten, vet inte riktigt vad klockan var men 2-3 nånting kanske, var det dags att gå hem och då gick jag hem helt enkelt. Tog en must och slog mej ner på soffan för att kolla rubrikerna på text-tv och lite så där (tror det var därför jag satte mej där i alla fall). Råkade dock somna och vaknade inte förrän vid 08.20. Då gick jag upp och bortade tänderna och gick och la mej (således uteblev dte traditionella fyllebloggandet när jag kom hem). Sov sedan fram till strax efter ett. Det är när man gör sånt som man är rätt glad att morsan och farsan och Malin är bortresta (åland respektive Örebro) så man inte hade blivit väckt när man satt och sov på soffan.
Hur jag mår idag? Kan väl inte påstå att det är toppen men för att vara nyårsdan är det rätt okej ändå.

Men på tal om rubrikerna på text-tv så tycker jag det är fenomenalt att Sverige slog kanada i JVM och sjukt tråkigt att Per Oscarsson antagligen brunnit inne.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home