Thursday, April 07, 2011

Ser fram emot en fylld frys

En grej som är bra med att det hyfsat sanrt är påsk är att jag då kommer få med mej massa matlådor när jag åker tillbaka från Karlskoga. Jag kommer mej ju liksom aldrig riktigt för att laga massa mat utan det blir att jag handlar mer eller mindre från dag till dag. Det är ju inte den bäsat taktikten direkt. Det blir ju dels rätt dyrt, dels blir det ingen jättestor variation och ska man vara helt ärlig blir det nog inte så jäkla nyttigt i längden med massa halvfabrikat och sånt där. Jag kan naturligtvis laga ordentlig mat, bara jag kommer mej för att faktiskt göra det brukar resultatet rentav bli väldigt bra, men det är ju det där med att komma sej för också. Det blir ju liksom inte riktigt av. Så därför ser jag fram emot att få lite göttiga lådor att stoppa i frysen. Och i ärlighetens namn är det nog framförallt för att jag då inte behöver handla särskitl mycket mer än mjölk och makaroner ett tag framöver, då kan jag lägga pengarna på roligare saker än mat.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home