Friday, April 29, 2011

Tårta i skolan!

Fick tårta på skolan. Det måste man ju gilla, tårta är bäst. Var i princip bara en kursavslutning där det gjordes ett par korta övningar, diskuterades lite kring kursen och just serverades tårta. Sen efter skolan tog jag som planerat vägen förbi system bolaget och köpte en flaska vin. Ett förhoppnignsvis trevligt alsacevin blev det den här gången. Och så åkte det med en flaska rosé också ifall det skulle vara fint väder under helgen så man vill sitta på uteplatsen och dricka lite sånt. När jag stod och packade ner mina flaskor i väskan fick jag för övrigt se att några jag läst kursen med var inne i samma systembutik, var så målinriktad när jag var inne att jag inte hade märkt det. Lite småpinsamt kanske ur en social synpunkt, jag måste har verkat synnerligen arrogant/dryg, men så kan det gå när man har vinhyllan i siktet (och hörlurar i öronen). Sen kom jag hem, gjorde en liten liten ändring i hemtentan (för att ändra lite på tonen i inledningen av en uppgift) och sen slog jag mej ner på utsidan och läste tidningen och drack upp det öppnade vinet jag hade i kylen. Trevligt värre.
Det brittiska prinsbröllopet? Såg typ 20 minuter mellan att jag hade varit till netto och det var dags att gå till skolan. Mer hanns inte med. Fast jag såg när Kate kom till kyrkan och dom stod och babblade med prästen så man kan nog säga att jag såg det viktigaste. Av det lilla jag såg måste jag dock säga att jag nog tycker Harry hade en snäppet snyggare uniform än William, så det så.

2 Comments:

Anonymous emma said...

Båda prinsarna såg oförskämt bra ut, även om William började bli lite kal... Åh, mitt hjärta brast eftersom hoppet om William nu måste överges. Men Harry finns kvar!

12:16 PM  
Blogger Nicklas R said...

Haha, ja och tar du Harry lär du ju dessutom slippa massa trista tillställningar som William måste gå på i egenskap av tronföljare sen när Charles blir kung. Typ att åka runt och vinka till pensionärer och sånt.
Annars kan du ju alltid satsa på att först bli mätress och sen intrigera så du konkurrerar ut Kate ;D

8:00 PM  

Post a Comment

<< Home