Sunday, May 01, 2011

Mycket trevlig matavslutning på veckan

Maten blev grymt bra. Hur gott som helst. Hade dessutom lite av vinet jag köpte i fredags kvar så jag drack det till maten, och det visade sej vara en perfekt kombination. En trevlig avslutning på veckan måste jag säga. Rentav lite vardagslyxig sådär.
När jag skulle skiva champinjonerna kom jag för övrigt på att det ju borde gå utmärkt att använda äggskäraren istället för att stå och skiva för hand. Så kah provade och jo, det gick alldeles lysande, både enklare och snabbare än att stå med kniv. Så har ni inte kommit på det än kan jag rekomendera äggskärare nästa gång ni ska skiva champinjoner. Är nästan så jag är lite sur på mej själv för att jag inte har kommit på det tidigare, inte för att det är särskitl krångligt att skiva champinjoner annars men det sparade en hel del tid och alla skivor blev jämna, fina och lagomt tjocka.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home