Saturday, April 30, 2011

Dålig premiär

Såg det mesta av dom sista två perioderna av Sveriges vm-premiär. Alltså fy fan vad dåligt. Dels ska man bara inte tappa poäng mot Norge men framförallt var ju spelet sådär minst sagt. I förlängingen tycker jag Sverige spelade bra men dte var ju så dags då, och inte lyckades dom få in puckjäveln heller. Och så måste jag säga att jag tycker målvaktsspelet också var rätt ganska sådär den här matchen, Ersberg borde ha tagit åtminstone ett par av Norges mål. Framförallt borde han ha tagit deras 4-4. Visst var det rätt uselt försvarsspel precis innan men en halvlös puck som går längs med isen ska han bara inte släppa in när han varken är skymd eller är mitt i en förflyttning, det var riktigt dåligt av honom att släppa in den.
Men men, bättre att få en dålig match nu än i en kvart, semi eller final när det verkligen står något spel. Dock vill jag se en överkörning av Österrike i nästa match så vi ser att det här var just en engångsföreteelse.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home