Monday, May 16, 2011

Sjukt ovärd målning

När jag går till netto för att handla måste jag passera genom en lite gångtunnel på vägen. Idag när jag passerade gångtunneln hade tunnelns väggar och tak målats ljusblå. Antagligen med tanken att det ska vara lite trevligare att passera genom tunneln. Dels tycker jag det är lite onödigt, det är kanske 8 meter vi pratar om och det tar några få sekunder att passera, det är liksom inte så att man reflekterar över att det är antingen otrevligt eller trevligt att gå igenom där. Det är en passage under vägen liksom, det är varken trevligt eller otrevligt, den bara är där.
Sen kan jag dessutom tycka att det är lite trist ur en annan synpunkt också. Jag gillar liksom när tunnlar är så osexiga dom bara kan vara med kala betongväggar och rentav lite bunkerkänsla. Det känns liksom mer på riktigt och ursprungligt på något sätt. Det blir liksom lite mer stämningsfullt ödesmättat att gå genom en mörk tunnel med kala betongväggar än en med ljusa och glada pastellfärger. I alla fall när man som jag ofta har musik i öronen och leker att man är med i en musikvideo.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home