Monday, May 23, 2011

Sova innan arbetet går in i nästa fas

Nu ska jag gå och lägga mej. Imorgon fortsätter, inte alls oväntat, skolarbetet. Ska göra en intervju imorgon, den andra och sista för den här uppsatsen. Sen är intervjuerna gjorda och då återstår "bara" att skriva ihop en analys kring det som sagts (kommer dra ihop empiri och analys i ett kapitel), att dra några slutsatser från analysen och naturligtvis att anpassa forskningsfrågorna lite så att dom besvaras i slutsatserna. Man kan börja skymta slutet i horisonten med andra ord. Fast så ska jag inte tänka, det gäller att hålla skärpan, koncentrationen och disciplinen uppe tills jag är färdig.
Men för att kunna vara både skärp, koncentrerad och disciplinerad imorgon krävs att jag är utvilad och därför ska jag alltså sova nu.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home