Monday, August 08, 2011

Förhoppningarna sprack

Klarade oss inte från åska den här gången. Tog inte lång stund efter att jag hade skrivit det förra inlägget förrän himlan blev svart och började blixtra (typ vid tjugo i nio skulle jag gissa att klockan var när det började). Lite drygt så klart. Men jag stoppade hörlurarna i öronen och väntade ut skiten. Riktigt hur länge det höll på är dock svårt att säga. I och med att jag inte hörde mullret (tack vare hörlurarna) vet jag liksom inte alls när det började dra bort. Senaste timmen (typ) har det dock bara varit kornblixtar så någon gång innan det verkar det som att det värsta var borta. Just kornblixtar tycker jag gör att det blir jäkligt svårt att avgöra om det verkligen är över eller om det är mer på gång. Man vet ju liksom inte riktigt varifrån dom kommer, om det är från det som dragit förbi eller från ett nytt oväder som är på väg.
Men hur som helst. Lite tur är det ju i alla fall att det åskade just idag när det inte var något att se på tv. Hade ju varit ännu värre om det hade varit någon kväll när det sänds något man verkligen vill se.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home