Wednesday, October 19, 2011

Letade efter en inte alls försvunnen gaffel

Upptäckte här under morgonen att jag antagligen använde samma gaffel när jag åt mat igår som jag gjorde i förrgår. Upptäckte nämligen att det bara låg en odiskad gaffel istället för två på diskbänken. Det fann jag först förbryllande och letade en stund efter den förmodat försvunna gaffeln, tittade till och med i soppåsen för att se om jag hade råkat kasta den. Sen räknade jag mina gafflar och insåg att det var rätt antal, det var ingen osm fattades, och kom då fram till slutsatsen att jag måste ha använt samma gaffel två gånger. Riktigt hur det kom sej att jag återanvände en använd gaffel vet jag dock inte. Men skulle jag gissa så behövde jag peta lite med något (för att exempelvis få ut tonfisk ur burken), tog vad som låg närmast och glömde sen bort mej lite. Känns åtminstone som en hyfsat rimlig förklaring.

Nåväl, om en liten stund är det dags att åka iväg till Nybro igen. Det är blåsigt ute idag så det kan nog kanske bli jacka istället för kavaj idag också.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home