Wednesday, December 07, 2011

Det är inte utan att nostalgin och minnena slår till

Slog mej förut att det är rätt många av dom som öppnat luckor i samband med julkalendern som jag inte alls känner igen. Massa nya bolibompaprogramledare helt enkelt. Så jag var tvungen att surfa in på Bolibompas hemsida för att se vilka alla nya är (jag erkänner, lite var det för att ett par av dom nya verkade rätt heta). Väl där hittade jag ett gäng klipp där alla programledarna för Bolibompa berättar om sin första dag i skolan. I och med att många som jobbar där nu är i ungefär min ålder (plus/minus några få år) var det kul att se i och med att man kände igen en hel del detaljer, som bänk- och bokpapper, namnskyltarna, bänkarna, "slut för idag, tack för idag" och så vidare. En av dom höll rentav upp samma mattebok som jag hade på lågstadiet (dock i trean), då slog nostalgimätaren i bott. Den roligaste historien hade dock Bolibompafarfar (något sånt fanns inte när jag brukade titta på Bolibompa) Ulf att bjuda på. Nåväl, vill ni se klippen är det bara att klicka här.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home