Monday, March 05, 2012

Kom ett brev

När jag kom hem idag hade jag fått ett brev med handskriven adress. En handstil jag inte kände igen. Sånt får man ju inte särskilt ofta nu för tiden så det hela var naturligtvis väldigt mystiskt. Hann tänka lite att kanske var det ett kärleksbrev eller en skattkarta. Riktigt så spännande var det dock inte. Det var Smålands gille i Stockholm som hade skickat brev. Jag sökte ju ett stipendie där för ett tag sedan så lite lite steg ändå pulsen när jag såg att det var därifrån. Sen läste jag brevet och där stod att läsa att jag inte fick stipendiet. Ett inte helt oväntat besked faktiskt. Så ickeoväntat att jag inte ens blev besviken. Hade nog faktiskt varit me oväntat, och en enorm bonus, om jag faktiskt hade fått det. Ryckte lite på axlarna, tänkte "jahaja" och la brevet i högen av papper som antingen ska sättas in i pärmar eller slängas i pappersåtervinningen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home