Tuesday, July 31, 2012

Dagen i sammanfattning

Var alltså iväg och handlade på giraffen i förmiddags. Så nu är det inte bara frysen som är välfylld, även kylen och övriga skåp är hyfsat välfyllda. Kommer typ inte behöva handla något annat än mjölk och makaroner förrän i september eller nåt. Efter att vi handalt och sådär satte sig farsan i bilen och körde iväg hemåt. Så nu är jag för mig själv igen, tillbaka i någon sorts vardag får man nog säga (även om "sommarlovet" pågår veckan ut).

Eftermiddagen ägnade jag framför tv:n. Tittade såklart på Rospiggar, den var lika bra som vanligt. Sedan tittade jag, lite ptippat, på ridsport. Fastnade lite eftersom det var en svensk som hade chans att vinna. Blev typ skitsur när hon missade guldet precis på sista hindret. Har svårt att riktigt glädjas åt ett svenskt silver i ett sådant läge, är mest besviken över det missade guldet. Kan tyda på att jag är en sämre förlorare/mer tävlingsmänniska än jag riktigt vill erkänna.

Ringde även och beställde en klipptid. Så redan imorgon ska jag iväg för att få håret klippt skägget ansat.

Upptäckte förresten under dagen att spännena till locket på grillen var lossade, och spjället på locket var vridet på ett annat sätt än det brukar. Verkar nästan som att någon tjuvlånat grillen vid något tillfälle medan jag varit borta. Man blir ju sjukt nyfiken på vem det kan vara. Och om personen i fråga inte ville att det skulle märkas att hen använt grillen är det ju sjukt klantigt att inte ha tänkt på detaljerna.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home