Thursday, August 16, 2012

Sen kväll med promenad

Blev sent idag också. Hade kanske kunnat gå tidigare, men var mitt uppe i en grej då och lite sånt så jag satt kvar en stund till istället. Det var liksom lika bra. Hann dokc inte handla idag heller, men nu måste jag gå och handla imorgon för annars tar mjölken slut.

Och idag blev det alltså en promenad från stationen när jag kom hem. Bussarna åt mitt håll var inställda under kvällen (och hela dagen på lördag) på grund av iron man typ. Sjukt störande. Går visserligen ett par specialbussar när de vanliga är inställfa, men dessa stannar liksom inte i närhten av mig. Tycker de ärt sjukt dåligt av KLT att bussen inte stannar någonstans i närheten här. Nu går det visserligen bra att gå även om det är en bit, men vad hade jag gjort om jag haft någon form av rörelsehinder eller om man var allmänt gammal och svag och så vidare? Får man ta en taxi och skicka kvittot till klt i den fallwet?

Nuär jag lite trött.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home