Thursday, October 04, 2012

Kan bli den dagen

Dags att sova ett tag igen då. När jag vaknar igen är det torsdag. Vem vet, kanske blir det dagen då det sker ett genombrott i jobbsökandet. Dagen då någon ringer och ber mig komma på intervju. Eller kanske blir det dagen då jag öppnar postfacket och hittar ett brev som säger att jag ärvt tio miljarder av någon okänd syssling till min gammelmormors kusins tremännings morfar. Eller kanske blir det rentav dagen då jag gå runt ett hörn och krockar med mitt livs kärlek. Eller så blir det dagen då jag hör den bästa låt jag någonsin kommer höra. Eller dagen då jag plötsligt hittar en skatt. Det mest sannolika är väl dock att det blir en rätt vanlig, smått händelselös dag som de flesta andra. Men man kan ju aldrig veta.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home