Saturday, October 06, 2012

Lägga sig tidigt när man ska upp tidigt

Ska gå och lägga mig nu faktiskt. Klockan ringer liksom sinnessjukt tidigt imorgon och det kan ju vara skönt att få några timmars sömn åtminstone. Eller sinnessjukt och sinnessjukt, det är samma tid som det var under i stort sett hela sommarkursen, men det är nog å andra sidan sinnessjukt tidigt. Men ja, det är alltså det mytomspunna sjutåget som gäller imorgon. Får vara försiktig så jag inte kliver av i Växjö av gammal vana. Fasta å andra sidan är det lite skillnad den här gången jämfört med resorna i augusti vilekt kan fungera som en påminnelse om att inte kliva av när tåget kommer till Växjö, den här gången åker jag nämligen i första klass. Och eftersom klockan är före nio när jag kliver på X2000 i Alvesta betyder det att jag kommer bli serverad frukost. Det är ju rätt nice.

I övrigt kan nog morgondagen bli rätt intensiv. Är i Karlskoga vid halv två, ska på hockey vid fyra och sen är det fest på kvällen. Får nog satsa på att sova lite på tåget så jag inte kollapsar alldeles framemot festligheterna på kvällen. Nåväl, lär nog min vana troge återkomma här innan jag traskar iväg imorgon bitti. Blir för övrigt spännande att se om det är ljust eller mörkt när klockan ringer, och om det är mörkt hur lång tid det tar innan det blir ljust.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home