Saturday, November 24, 2012

Resan gick bra

Är alltså i Karlskoga. Resan hit under morgonen, förmiddagen och den allra tidigaste delen av eftermiddagen gick bra. Inga förseningar, god frukost, ett par morgontidningar och så lite sömn på det. Lyckad resa helt enkelt. Dock klev ett väldigt irriterande gäng av par på gruppresa på tåget i Växjö. De var allmänt högljudda, störiga och visade nol lrespekt för sina medresenärer. Det gnälls ofta på högljudda tonåringar, men medelålders människor på gruppresa är värre. Som tur var skulle jag ju dock av i Alvesta (det tar tyo tio minuter dit från Växjö) så det var inte särskilt lång stund jag var tvungen att stå ut med dem.

Sedan jag kom hit har jag mest tagit det lugnt. Nickade till en stund framför tv:n (av förklarliga skäl). Och så har jag påpekat för morsan och farsan att de använder för lite blink i ljusslingan de köpt och satt längs garageväggen. Har man en ljusslinga med blinkfunktion måste man ju se till att det blinkar liksom.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home