Sunday, December 02, 2012

Vit advent!

Ni vet att jag skrev häromdan att det vore fint med en vit första advent? Kan ni tänka er, när jag drog upp persiennerna imorse hade det snöat under natten och nu ligger snön gnistrande vit. Underbart!
Det blir ju liksom så mycket mer känsla och stämning när det är snö än när det inte är snö. Älskart, helt enkelt.

Dock måste jag erkänna att min första tanke när jag blev väckt av en plogbil imorse itne var att det hade snöat under natten, utan snarare "vad är det för idiot som plogar när det inte ens är snö?". Hade, uppenbarligen, inte riktigt koll på väderprognoserna med andra ord.

Riktigt vad jag ska hitta på idag har jag inte bestämt mig för än. Men en aktivitet blir i alla fall att hänga upp min glittriga julkula i fönstret. Den och elljusstaken (ställdes upp first thing imorse) är ju det adventspynt jag brukar använda. Lite längre framemot jul brukar även ett par ljushållare med julmotiv ställas fram, men där är vi ju inte riktigt än.
Funderar även på att ta mig ner mot stan en vända för att titta på julskyltning och så vidare, men där får vi se lite hur jag orkar/hinner/känner för.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home