Friday, March 29, 2013

Några av dagens händelser

Följde med morsan och farsan till maxi i förmiddags för att, bland annat, inhandla påskgodis. Alltså trängseln vid godishyllan var inte att leka med. Det var mycket folk i affären överhuvudtaget men vid godishyllan var det sanslöst trångt. Det var sån trängsel vid godishyllan att jag bara orkade gå ungefär halva längden. Det räckte visserligen för vi ko mdärifrån med en välfylld påse, men ändå.

Sen var vi uppe en sväng till farmor och farfar och lämnade en påskblomma. Och så fick jag veta att jag framöver kommer att få ett par tavlor som farfar har målat. Det blir bra att få något nytt att hänga upp på väggarna när jag flyttar framöver (vilekt jag ju kommer att göra förr eller senare bara jag får ett jobb).

Under eftermiddan hjälpte jag till att rulla köttbullar. Och sen vispade jag grädde (och ägg) för hand. Det sistnämnda var en aning ansträngande, men inte så farligt ändå. Att vispa grädde för hand funkar absolut.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home