Thursday, April 11, 2013

Nostalgi-TV

Hamnade framför tv:n i eftermiddags, och upptäckte att Minnenas Television visade ett program jag faktiskt minns från när det först sändes. Den åldersnojan är fan inte att leka med alltså. När program man själv sett visas på Minnenas Television, då börjar man bli gammal på riktigt.

Programmet i sig var hur som helst någon form av skämtprogram med Svenne Rubins och Björn Skifs (och Claes Månsson i rollen som osypmatisk handelsresande i hårprodukter), och så Gunde Svan i drag naturligtvis. Kan inte säga att det var direkt bra, men ganska underhållande ändå. Eftersom jag minns en hel del av scenerna från min barndom (jag var 8-9 år när det sändes), så gick det heller inte att undvika att bli mer än en smula nostalgisk. Var faktiskt rätt kul att se, man fick liksom ett sammanhang till de lösryckta scener/sketcher som legat i bakhuvudet och emellanåt gjort sig påminda (och som jag ärligt talat inte alls mindes att de var hämtade från samma program).

Uppdatering: Programmet finns på play, så om ni vill se det kan ni göra det här.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home