Monday, April 22, 2013

Störande avbrott

Ungefär samtidigt som Vetenskapens värld började bara tvärdog tv-signalen. Jag blev sjukt sur och twittrade upprört om Tele2. Något orättvist gjort dock då det visade sig att avbrottet berodde på ett strömavbrott nere i stan. Men det är ju som det är. Även internet dog, vilket var rätt frustrerande med tanke på att jag höll på att betala räkningar just nu. Intressant nog verkar för övrigt gränsen för strömavbrottet ha gått precis här utanför, för gatubelysningen och huset på andra sidan gatan var kolsvart, men på den här sidan av gatan lös det i fönstren.

Men både tv-mottagningen och strömmen på andra sidan gatan kom tillbaka efter en stund, och jag satte mig och tittade på Hannibal. Men så, när det var sisådär 3 minuter kvar av programmet blinkar det till i lampan, tv-signalen tvärdör igen och när jag tittar ut genom fönstret är det återigen kolsvart på andra sidan gatan. Så jävla drygt. Hade det bara hänt ett par minuter senare hade det inte gjort något, men att missa sista minuterna av Hannibal var extremt störigt. Och när jag surfar in på Kanal 5 Play för att se de där sista minuterna visar det sig naturlgitvis att Hannibal ligger inlåst bakom premium så man måste betala om man vill se det. Då blev jag lite sur igen. Nu måste jag vänta till natten mellan söndag och måndag för att se de där sista minuterna, jävligt drygt. Tycker gott att Kanal 5 kunde vara lite bussiga och bjuda oss i Kalmar på de där tre minuterna, men det lär ju kanppast hända.

Men men, jag får glädja mig åt att jag åtminstone aldrig var av med strömmen. Det är ju alltid något.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home