Sunday, April 21, 2013

Katternas återkomst

Igår kväll hände något som inte hänt på länge (ett par år eller så åtminstone). Det satt en katt och jamade utanför uteplatsdörren. Det hände ju rätt vad det var första två åren jag bodde här, så det var nästan som förra i tiden. Just den här katten gjorde dock något som ingen katt som tidigare suttit och jamat gjort. Den satte upp tassarna mot rutan, som för att hälsa eller knacka eller nåt. Och nej, jag släppte naturligtvis inte in katten. Även om man känner sig lite hjärtlös kan jag ju inte hålla på att släppa in okända katter liksom.

Hur som helst, kan mycket väl bli en uteplatsdag idag också. Ser dock ut att blåsa lite, så jag får se när jag går och handlar hur mycket det blåser och hur vinden ligger och så innan jag fattar ett definitivt beslut.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home