Friday, June 21, 2013

Att kalla det firande är nog att ta i

Hur jag firat midsommar? Vet inte om man kan säga att jag firat direkt. Har ägnat dagen åt att typ läsa och att spela NHL. Tittade på Seinfeld i eftermiddags. Spelade (och vann) en omgång Karlskogaspelet under kvällen. Visst åt vi lite midsommarmat och jordgubbar med glass och grädde, men firande? Njä.
Har för övrigt även druckit påskmust under dagen. Känns egentligen inte helt bekvämt vid den här tiden på året, men det fanns kvar i kylen sedan i påskas och då är det ju lika bra att dricka upp det.

Gjorde förresten en rätt klantig grej i förmiddags. Kontakten på hörlurarna var trasig, spetsen hade liksom gått av. Men så hittade jag spetsen, och det såg bara ut att vara att trycka fast. Jag tryckte dit den och jodå, det såg helt ut. Så nöjd med min lagning satte jag i hörlurarna i datorn för att prova. Visade sig att lagningen inte var riktigt enkel som det först verkade, för när jag drog ur hörlurarna igen satt spetsen av kontakten kvar i datorn. Så nu sitter den där längst in i hörlursuttaget. Vet inte riktigt hur jag ska få ut den, utan det får jag klura lite på ett tag. Dock borde jag naturlgitvis ha testat i mikrofonuttaget först (det använder jag ju ändå aldrig). Men det är lätt att vara efterklok. Tur hur som helst att jag inte fick för mig att prova i typ telefonen eller ipoden. Att inte kunna använda hörlursuttaget på dem hade ju varit en smärra katastrof.

Trist dock att hörlurarna gått sönder sådär. Det är (eller har varit åtminstone) bra lurar. De sitter bekvämt och har bra ljud, och tänk bara på allt jag och lurar varit igenom tillsammans.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home