Sunday, June 09, 2013

Jippo

Gick till ica i Berga centrum för att handla idag. Kommer antagligen bli mer frekventa turer dit framöver än det varit på sistone. För Netto har slutat sälja lättmjölk sen de bytt mjökleverantör, och jag vill lättmjölk. Lättmjölk är kungen av mjölk. Hur som helst, när jag kom till Berga centrum fick jag en överraskning. Där stod en bandvagn från militären, en hoppborg och några marknadsstånd. Hade jag inte räknat med direkt. Riktigt vad det var för jippo har jag ingen aning om, men det var full rulle där uppe. Rätt trevligt ändå även om det var rätt trångt och jag bara skulle in på ica och handla mjölk. Dessutom bjöd ica på gratis wienerbröd och läsk. Lite typsikt med tanke på att jag så sent som igår bestämde att jag ska avstå godis och andra sötsaker fram till midsommar, men ändå. Kunde dock inte riktigt mostå frestelsen utan det blev en mugg svalkande läsk i värmen. Ett wienerbröd hade också varit gott men att hoppa över det kunde jag ändå försvara för mig själv med att man inte visste hur läge de legat framme och hur många/vilka som varit där och petat på dem. Fruktansvärt olikt mig att hoppa över en sån sak faktiskt, men ibland måste man överraska även sig själv.

Jag handlade hur som helst min mjölk och sen gick jag hem. Sen blev det överraskande nog inget sittande på uteplatsen under dagen. Var lite för blåsigt och lite för stora moln för att jag skulle komma mig för. Och än är det ju mycket kvar av sommaren, så det är ju inte som att det var sista chansen direkt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home