Friday, June 14, 2013

Så var man nyklippt

Var alltså hos frisören idag. Det gick bra med både håret och skägget. Dock tog hon lite mer än vanligt i luggen idag, så för tillfället påminner min frisyr en hel del om Illya Kuryakins frisyr. Sämre stilförebilder kan man definitivt ha, Illya Kuryakin är ju ungefär den coolaste tv-karaktären någonsin. Så jag är med andra ord rätt nöjd, även om det känns lite ovant att luggen slutar lite högre upp på pannan än jag är van vid.
Överhuvudtaget har faktiskt frisyren som helhet under det senaste året succesivt blivit kortare än tidigare. Det har delvis varit medvetet, delvis att jag låtit frisören göra sin grej. Och reultatet har blivit bra.

Vad har jag mer gjort idag? Tja, inte jättemycket faktiskt. Gick in på Maxi på vägen hem från frisören för att köpa mjölk. Kom därifrån med en bok. En himla tjock bok (strax över 900 sidor), så den kommer nog räcka ett tag. Såg även några studenter i vita mössor längs vägen. Ni skulle bara veta vad som väntar, brukar jag tänka när jag gör det.
Och någon uteplats har det inte blivit, för idag har det varit både regningt och mulet och tidvis regnigt. Och uteplats blir det bara när det är fint väder. Så det så.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home