Friday, June 28, 2013

Spel, marinad och försvunnen tid

Har ägnat en ansenlig del av dagen åt att spela det gamla strategispelet med andra världskrigettema. En större del av dagen än jag ahde räknat med faktiskt. Satte mig på föreftermiddan för att spela en stund. Sen började kriget och vips så var klockan redan halv åtta. Vet inte riktigt vad som hände med tiden. Men kriget gick hur som helst bra. Tryckte tillbaka tyskarna och nu sträcker sig mitt rike från stilla havet till atlanten, och från norra ishavet till medelhavet. Får se lite vad jag hittar på härnäst.

En annan ska jag gjort idag, jag har inte bara spelat, är att jag rörde ihop en marinad till det kött som grillats under kvällen. Det blev bra, men jag kunde nog ha haft i lite mer kryddor. Det är sånt man får tänka på till nästa gång helt enkelt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home