Friday, March 07, 2014

Frisk

Vet ni vad, jag tror jag blivit frisk. Är inte snuvig över huvud taget längre. Upptäckte i eftermiddags att snuvan var borta. Förjäkla gött. Vilket lyft liksom.

För övrigt var farmor här och hälsade på ett tag idag på dan. Hon ville typ se lägenheten och så. Och leta fram ett par saker i lådorna med farfars grejer som för närvarande står i ett av mina förråd.

Annars är det ju idag på dagen 79 år sedan  (7 mars 1935) Thor Modéen och John Wilhelm Hagberg dömdes till böter för att ha varit på tok för roliga på juldagen. Eftersom ett av skälen till domen var att Thor Modéen hade en alldeles för rolig hatt tycker jag att ett lämpligt sätt att högtidlighålla minnet av nämnda händelse kan vara att ta på sig en rolig hatt. Så jag utgår ifrån att alla haft på sig en rolig hatt under dagen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home